Van oudsher ontvangen uitvaartverzorgers kortingen (provisie) op uitvaartproducten. Dat kon zijn op advertentiekosten bij de regionale krant, de kist en/of andere producten. Deze kortingen kwamen aan de uitvaartverzorger toe, als onderdeel van het inkomen. Veruit de meeste uitvaartverzorgers waren in dienst van een vereninging of verzekering en ontvingen voor het regelen van een uitvaart een (laag) basisbedrag.
Door deze korting werd niet alleen het inkomen verbeterd, ook kon de leverancier hiermee de uitvaartverzorger aan zich binden.

Tegenwoordig werken de meeste uitvaartverzorg-st-ers als zelfstandig ondernemer. Zij werken op basis van een uurtarief, waarbij standaard zo'n 20 uur in rekening wordt gebracht voor het regelen en begeleiden van een uitvaart. Met het berekenen van een uurtarief voor hun diensten zijn zij niet meer afhankelijk van kortingen. Hierdoor worden de kosten transparanter en kunnen eventuele kortingen verrekend worden met de opdrachtgever.

 


Terug naar inhoudsopgave Tips en wetenswaardigheden

Terug naar inhoudsopgave Uitvaart Encyclopedie

 

adverteren

  • Ik wil een bedrijfsvermelding in de Uitvaartadressengids.nl welke ook te vinden is op Mensenlinq.nl
    Mail voor meer informatie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Vrijblijvende offerte voor adverteren (banners etc.) op de websites van Uitvaart Internet Diensten kunt u aanvragen via ons contactformulier

nieuwsbrief

  • Klik hier voor gratis aanmelding.
    De nieuwsbrief verschijnt wekelijks met de laatste nieuwsberichten, agenda's etc.
  • Klik hier voor een voorbeeld weeknieuwsbrief.