Niemands kind meer (Als volwassene je ouder(s) verliezen)

Ieder jaar verliest 5% van de inwoners van Nederland en België één van zijn ouders. Als je dit omrekent gaat dit jaarlijks om 1,2 miljoen mensen. Een grote groep.
Over en voor kinderen die hun vader of moeder verliezen wordt veel geschreven. Gelukkig maar, want dat is lange tijd anders geweest.
Maar voor de volwassene wiens ouders dood zijn, is maar weinig aandacht.
Al is dit verlies volgens de "natuurlijke loop van het leven", toch kan het soms moeilijk zijn om daar mee om te gaan en wordt je rouw belemmerd door allerlei factoren.

Veel mensen die een ouder verliezen zoeken, net als andere nabestaanden, op internet herkenning, omdat er binnen de eigen vriendenkring bijvoorbeeld maar weinig mensen zijn die hetzelfde meemaakten. Vaak willen ze hun familie of vrienden niet al te veel belasten, want 'wat moeten zij met mijn verdriet'.

De workshop van zaterdag 27 oktober biedt de mogelijkheid om lotgenoten te ontmoeten die weten wat het is om een ouder te verliezen.
In gespreksvormen, bij het bekijken van de korte film Father and Daughter, tijdens opdrachten,....
op allerlei manieren gaan we dit verlies vastpakken en bekijken.
Wat het overlijden voor je betekende, hoe de relatie met je ouder(s) was, hoe het leven verder ging na …

Deze dag heeft plaats in een lichte ruimte van Hotel Oranjeoord te Hoog Soeren.
De prachtige bossen om het hotel heen nodigen uit voor een wandeling na de lunch om al lopend verder te praten.
Het programma duurt van 9.30 uur tot 16.00 uur.
Lunch, koffie, thee zijn inbegrepen.
Kosten: € 90,- (vooraf over te maken)
Aanmelden kan via email: info@bureauvoorverliesenrouw.nl
of per telefoon tijdens kantooruren: 0578-641080
Graag vermelden:
naam, adres, telefoonnummer, leeftijd, welke ouder overleden, of beide. Hoe lang geleden was dat.
Ik hoop je te mogen verwelkomen! Maria de Greef