Almere, Maastricht, 6 september 2005

CREMATORIA HEERLEN EN VENLO-BLERICK NAAR YARDEN
Eerste Yarden crematoria in Limburg

Op 1 januari 2006 zullen de Crematoria Heerlen en Venlo-Blerick worden overgenomen door Yarden Uitvaartverzekering & -verzorging. Voormalig eigenaar van beide crematoria, Stichting Crematorium Limburg, ziet in de overname door Yarden een waarborg voor de toekomst. Met de overname van de twee crematoria in Limburg breidt Yarden haar werkterrein in het zuiden uit.
De overname heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid in de twee crematoria.

Ideële motieven
Heerlen (1980) en Venlo-Blerick (1987) ontstonden op initiatief van een aantal uitvaartondernemers, die in 1976 de Stichting Crematorium Limburg oprichtten. Uitgangspunt was dat mensen zelf moesten kunnen kiezen tussen begraven of cremeren. Tot de komst van Crematorium Heerlen beschikte Limburg alleen over Crematorium Heeze. De uitgangspunten van Yarden (Vereniging met 900.000 leden) waren voor de Stichting Crematorium Limburg reden om haar crematoria bij Yarden onder te brengen.

Yarden
Yarden beperkt zich niet tot het verzekeren en uitvoeren van een uitvaart.
Het streven is mensen bewust te laten worden dat ze sterven en daarover na te laten denken. Ook wil Yarden mensen zelf laten beslissen hoe zij hun uitvaart geregeld willen hebben. De producten en diensten van Yarden maken een eigentijdse en persoonlijke benadering van de dood mogelijk. Yarden bezit 16 crematoria (exclusief Heerlen en Venlo-Blerick) en heeft deelnemingen in twee crematoria (Almere en Haarlem).