Nieuwsbrief nummer 9, 28 maart 2002

Nog effe volhouden! (vervolg)
Een volle buidel vindt gehoor, de lege klinkt niet in het oor.
Wij zijn er nog niet!

Misschien waren wij iets te enthousiast in onze laatste nieuwsbrief? Heeft u al gereageerd op onze oproep om samen op weg te gaan naar De Nieuwe Ooster? Ga er eens even rustig voor zitten.

Het is nu of nooit!

Zeg nou zelf het is toch een uniek project voor de uitvaartbranche voor heel Nederland.

Een museum als branchemuseum, een museum voor de directe relatiemarketing.

Nog even voorstellen onze hoofdsponsors:

www.monuta.nl
www.facultatieve.com

Het bestuur onder aanvoering van Cees Hettinga, onze covrdinator fondsenwerving is nog volop in onderhandeling met eventuele gegadigden voor het hoofdsponsorschap. Wij houden u op de hoogte.

Sponsorbijdragen:

De volgende bedrijven en particulieren gaan ons steunen met een jaarlijkse bijdrage:

Uitvaartverzorging IJmond, Heemskerk
Vreeker Begraafplaatsservice, Hem
Vos-Molenaar B.V., Bergschenhoek
Krot-Boers B.V., aannemingsbedrijf, Amsterdam

A. van Bokhorst, Santpoort-Zuid; R. Brouwer, Eindhoven; G.T. Drost, Helmond; P. Henssen, Amersfoort; H.H.J. Fennema, Nijmegen; Mevrouw J.G. Spruit-Maatkamp, Zwolle; T.H.M. Teunissen, Lichtenvoorde; C.A. Zuithoff, Rotterdam;

Prof. dr. J. van den Bout, Houten; A.L.G. Markink, Ambt-Delden; W. Hengeveld, Hengelo (Ov.) en W.R. Mulder, Haren (Gr);

Hartelijk dank voor de spontane reactie.

De Koepelorganisaties

De Algemene Bond van Natuursteenbedrijven ABN en de Landelijke Vereniging van Crematoria LVC, hebben bij monde van het Bestuur hun steun toegezegd en adhesie betuigd met de komst van het Uitvaartmuseum. Op onze website www.uitvaartmuseum.nl vindt u op de pagina steun de vermeldingen. Wij hopen en vertrouwen op een goede samenwerking.

Dankzij de medewerking van de Landelijke Organisatie van Begraafplaatsen de LOB werd in de maand maart onze folder bij het blad De Begraafplaats ingesloten. Wij zijn het bestuur daar zeer erkentelijk voor.

In overleg met de besturen van de VTU en de ABN, werden de leden van beide organisaties rechtstreeks geonformeerd over onze plannen en benaderd om een sponsorbijdrage.

Exposities:

Het bestuur van de Historische Vereniging HVC in Capelle aan den IJssel vroeg ons om medewerking voor de tentoonstelling in het Historisch Museum te Capelle aan den IJssel. Deze tentoonstelling wordt gehouden van 9 maart t/m 31 augustus 2002. Het thema is de oude begraafplaatsen aldaar en de geschiedenis omtrent het begraven in Capelle aan den IJssel van begin 1600 tot heden. De heren Wim Vlaanderen (Raad van Advies) en Henk Kok (Conservator) hebben de inbreng van het uitvaartmuseum verzorgd. Een bezoek aan deze tentoonstelling kunnen wij van harte aanbevelen.

Symposium:

Op donderdag 7 maart 2002 organiseerde de Stichting Museaal & Historisch Perspectief Noord-Holland een symposium ('De onderste steen boven') in Haarlem over het thema Bouwen of verbouwen.

De onderste steen boven.
Er waren zeer interessante inleidingen aan de hand van de praktijk en in de middag werd in groepen een bezoek gebracht aan een aantal gebouwen in Haarlem, die geanalyseerd werden op een aantal thema's. (publieksvoorzieningen, uitstraling, presentatie e.d.). Een delegatie uit het bestuur en de Raad van Advies nam deel aan dit symposium.

Museumconsulent:

Sedert 1 januari 2002 is Peter Saal in dienst bij de Stichting Museaal & Historisch Perspectief Noord-Holland, als museumconsulent voor Amsterdam. Op 7 februari jl. hebben wij in een eerste verkennend gesprek kennis met elkaar gemaakt.

Tot slot:

Een volle buidel vindt gehoor.

Uw steun is en blijft hard nodig. Dit museum moet er komen!

Steun daarom het Nederlands Uitvaartmuseum, uw museum.

Nog effe volhouden!

Site: www.uitvaartmuseum.nl