Bari Puru - het Afro-Surinaams rouwliederen festival

is

een festival met grens verleggende

mogelijkheden om uw producten en diensten

onder de aandacht te brengen van uw potentiële klanten.

 

  Bedrijfspresentatie                                                Links van diverse websites

                           

           Advertising                                                                                                               Sponsoring

 

 

 

 

I

ntro

Het moment van sterven, het moment van begraven worden, vraagt ook een moment van troost. Dit zeker bij het verlies van een dierbare.

Steeds meer personen, organisaties en instellingen houden zich bezig met de uitvaartgebruiken en rouwverwerking bij mensen met meer dan  alleen de Hollandse cultuur. Door de jaren heen is er steeds meer kennis en inzicht ontwikkeld omtrent uitvaart en rouwgebruiken van diverse bevolkingsgroepen die de multiculturele samenleving bevolken. De rituelen en gebruiken bij het sterf- en rouwproces bieden een grote steun in de verwerking van het leed.

 

W

at is Bari Puru?

Op zaterdag 2 december 2000 beleefde Nederland een wereldprimeur: Bari Puru - het Afro-Surinaams rouwliederen festival, werd gelanceerd. Met een bezoekersaantal van ruim 2000 mensen – over twee dagen – was Bari Puru in december 2000 een geslaagd experiment. Bari Puru vond plaats in het ZeeheldenTheater en het Haagse Stadhuis. De organisatie koos niet voor een jaarlijks festival, maar  voor een biënnale.

 

W

Bari Puru - het Afro-Surinaams rouwliederen festival – besteedt, middels onder meer zang, muziek, informatie, workshops, rouwmode, aandacht aan de wijze waarop Afro-Surinamers, Antillianen en Afrikanen het rouwproces ondergaan. Daarnaast is Bari Puru een intermediation 

 activity naar andere bevolkingsgroepen in de multiculturele samenleving.

 anneer, waar & programma

 Bari Puru wordt gehouden op zaterdag 14 en zondag 15 december 2002 in Den Haag. Op 

 zaterdag 14 december vindt Bari Puru plaats in het ZeeheldenTheater aan de Trompstraat 342.

 Het vervolg van Bari Puru is op zondag 15 december in de Haagse Hogeschool aan de Johanna

 Westdijkstraat 75. 

 

Business networking sponsor meeting

Naar aanleiding van Bari Puru wordt een business networking sponsor meeting georganiseerd op donderdag 26 september 2002 . Deze meeting vindt plaats in het ZeeheldenTheater aan de Trompstraat 342.  Aanvang 10.00 uur. Op deze meeting worden belangstellenden uitgenodigd uit het uitvaartwezen, de zorgsector, opleiding- & onderwijsinstellingen, dienstverlenende sector, media, verzekeringen. Het programma voor deze meeting ziet er als volgt uit:

 

  Business reading door drs. Maikel O. Boksteen; directeur van 2TRUST BV,

 finance & control.  In zijn business reading vertelt hij hoe ondernemers moeten inspelen op de multiculturele samenstelling van de Nederlandse bevolking m.b.t. specifieke branches. Tot deze branches behoren ondermeer het uitvaartwezen en de zorgsector.

  De columnist: Er is brood in de dood!

  Bari Puru 2000: een impressie gemaakt door 2Vandaag Tros en TV West.

  Uitwisselen van visitekaartjes tijdens de lunch.

 

Het voorlopig programma van Bari Puru:

Zaterdag 14 december

n     Lezing over historische ontwikkeling Afro - Surinaamse rouwrituelen: liederen, 

    rouwadvertenties, rouwtradities;

n     miniconcert van de sopraan Annie-Marie Sanches;

n     Antilliaanse rouwliederen;

n     Lezing: Hoe rouwen Antillianen?

 

Zondag 15 december

n     traditionele begrafenisparade vanuit Station Hollands Spoor naar de Haagse 

 Hogeschool;

n     stand presentatie van bedrijven;

n     concert met rouwliederen door Maranatha Mannenkoor;

n     rouwkleding parade door diverse Ghanese, Afro- Surinaamse mode ontwerpers;

n     boekenmarkt;

n     community singing met rouwliederen: Singi Neti;

n     diverse workshops;

n     de rouwdans en rapmusic; bazuinkoor muziek;

n     gedichten over troost en rouwen.

 

V

oor wie is Bari Puru?

 De Afro-Surinamers, Afrikanen, Antillianen en mensen uit de Caraïben vormen de directe doelgroep 

 voor uw producten tijdens Bari Puru. Uiteraard met een uitnodigend knipoog naar alle andere 

  bevolkingsgroepen. Bari Puru richt zich onder meer ook op professionals uit de volgende sectoren:   

uitvaart, zorg,  sociaal-cultureel werk, verzekeringsbranche.  Met een presentatie van uw bedrijf tijdens Bari Puru wordt een nieuwe markt voor de uitvaartbranche, de uitvaartverzekeringsmaatschappijen en aanverwante branches toegankelijk gemaakt. Deze nieuwe markt wordt via dit soort events steeds meer toegankelijk voor ondernemers uit bovengenoemde branches. Bari Puru is ook een meetingpoint van klant en ondernemer.

D

e exposure van uw bedrijf, instelling, organisatie

In het kader van Bari Puru bieden wij uw bedrijf, instelling óf uw organisatie de mogelijkheden om de potentiële klant te bereiken:  

n      advertising in het programmaboekje;

n       presentatie middels een stand op zondag 15 december in de Haagse Hogeschool;

n      vermelding in de persberichten van Bari Puru;

n      vermelding van de naam van uw bedrijf op de Bari Puru website;

n      links van uw website met de website van Bari Puru.

 

 Informatie

 Om te kunnen beschikken over een uitgebreide pakket informatie met prijzen e.d.

 kunt u bellen met:

 Dhr. Fred Fitz-James          070 - 44 00 205  | 06 - 25 308 394  |colfred@globalxs.nl

 Dhr. drs. Just van Niel                   070 – 38 54 701 | 06 – 15 625 857 | info@sojawi.nl

 

 

 

Publiek & Publiciteit tijdens Bari Puru 2000                       

 

Er was sprake van een grote publieke belangstelling. Uit gespreken blijkt dat het publiek geografisch gezien voornamelijk afkomstig was uit het Randstedelijk gebied. Opvallend was de aanwezigheid van bezoekers uit Utrecht, Brabant en Limburg. Waaraan dit te wijten is, heeft de organisatie niet kunnen achterhalen.

 

Ook vrij opmerkelijk was de aanwezigheid van veel Afro - Surinaamse jongeren en autochtonen. De aanwezige autochtone Nederlanders waren voornamelijk uit hoofde van hun maatschappelijke functie [werk] naar Bari Puru gekomen.

 

  De vóór - en ná – publiciteit in de media

Algemeen: Bari Puru is als nieuw festival door de media goed gepositioneerd. Er was een brede belangstelling van de media. Dit gold zowel vóór als na het festival.

Om u een indruk te geven van de media aandacht verwijzen wij u naar het media publiciteitstabel hieronder.

 

  [Media] Publiciteitstabel

 

Soort

Media

Oplage;

Luisterdichtheid;

Kijkdichtheid;

Wanneer

Interview

Weekkrant Suriname

30.000

28 06.2000

Spons.adv.

Haagsche Courant

300.000

18.11. 2000

Radio

Lokale Omroep Rutu

6.7

Periode nov–dec

Internet

Residentie. Net

-----

vanaf 24.12. 2000

Vooraankondiging

Haagsche Courant Uitkrant

280. 000

29.11. 2000

Radio Special

Radio West met mevr.M. Markelo en dhr. H. Olieberg op locatie: begraafplaats

Eik en Duynen in Den Haag

7.8

30. 11. 2000

Interview

Posthoorn

200.000

01.12. 2000

Interview

Haagsche Courant

280. 000

01.12. 2000

Radio Special

Vara Radio optreden dhr. H. Olieberg, “Spijkers met Koppen”

8.2

02. 12. 2000

Vooraankondiging

NPS - Zorg en Hoop

8.4

02. 12. 2000

TV Special

Twee Vandaag -Tros

300.000

02. 12. 2000

Verslag

Haagsche Courant

280.000

03. 12. 2000

Verslag

TV West

7.8

05|09. 12. 2000

Mailing

4 keer verzending eigen e-mail naar 5000 huishoudens landelijk

2 keer verzending eigen mail via de brievenbussen

 

September 2000

Oktober 2000

November 2000

Herhaling verslag TV West

ATV Suriname

In Paramaribo

[i.v.m. begrafenis dhr. F. Derby]

--------

26. 05. 2001

 

 

  Supporting Bari Puru 2000

Bari Puru had supporting van: Gemeente Den Haag OCW, NCU, Surinam Airways, NUVA, TV West, Tros 2 Vandaag, LPU verzekeringen, Haagsche Courant, Adrepak Mailing, Radio Rutu, Aflegvereniging “Trouw”, tijdschrift OSO, fotograaf  Ro Tijdmeter in Paramaribo.