Almere, 17 mei 2006

YARDEN PRIJS 2006 VOOR VERNIEUWING RONDOM UITVAART

Met ingang van 2006 stelt Yarden Vereniging een tweejaarlijkse prijs van 25.000 euro in om vernieuwende ideeën op het gebied van uitvaart te stimuleren. De prijs geeft uiting aan wat Yarden in de samenleving voor ogen staat. De prijs kent een vakjury, bestaand uit prof.dr. Paul Schnabel (directeur Sociaal en Cultureel Planbureau), prof.dr. Manu Keirse (directeur Academisch Ziekenhuis Leuven) en drs. Herman de Mönnink (verliescounseler/psycholoog). Tot eind juni kunnen deelnemers zich opgeven, waarna de vakjury drie kandidaten nomineert. In november 2006 reikt het hoofdbestuur van Yarden Vereniging de prijs uit aan de winnaar.

Bewustwording
De Yarden Prijs 2006 - een bedrag en oorkonde - wordt beschikbaar gesteld aan particulieren, instellingen en bedrijven die een onderwerp rond de uitvaart onder de aandacht van een grote groep mensen hebben gebracht. Ook moet sprake zijn van vernieuwende maatschappelijke bewustwording. De verdiensten van de kandidaten (betaald of onbetaald) kunnen in de vorm van bijvoorbeeld een onderzoek, project, kunstuiting, voorlichtingsmateriaal, symposium of aantoonbare vernieuwingen op het gebied van zorg of dienstverlening tot uiting zijn gebracht. Daarbij staan mensen en persoonlijke keuzes centraal. Yarden is van mening dat haar maatschappelijke betrokkenheid verder dient te gaan dan het verzekeren en verzorgen van de uitvaart. Zij geeft voorlichting en stimuleert onderzoek en innoverende initiatieven rondom uitvaart.

Aanmelden
Voordrachten kunnen worden ingediend door personen, instellingen en bedrijven, maar ook rechtstreekse aanmelding als kandidaat is mogelijk. Dit kan tot eind juni 2006. Voor meer informatie en het opvragen van formulieren voor aanmelding/voordracht kan men contact opnemen met de Secretaris Verenigingszaken, de heer S. Blokker, telefoon 088 927 3283 / e-mail simon.blokker@yarden.nl. Of kijk op www.yarden.nl.