Almere, 15 mei 2006

YARDEN PRESENTEERT JAARVERSLAG 2005

Yarden Uitvaartverzekering & -verzorging presenteert vandaag het Financieel Jaarverslag 2005. Na belastingen resteert een bedrijfsresultaat van 30,7 miljoen euro positief (2004: 3,7 miljoen euro positief). De solvabiliteit groeide van 273% tot 399% in 2005 van de vereiste solvabiliteit. In het jaarverslag wordt onder meer aandacht besteed aan de voortgang van de integratie van de verschillende divisies en de opening, overnames en uitbreidingen van verschillende crematoria en rouwcentra. Als thema is de nieuwe pay-off van Yarden ‘Iedere uitvaart uniek. Yarden.’ gekozen.
Nabestaanden van acht overledenen vertellen openhartig over hun - bijzondere - uitvaart verzorgd door Yarden.

Groei
Peter van Wageningen, directievoorzitter: ‘We zijn zeer tevreden met het behaalde resultaat. Na vaststelling van het jaarverslag door de aandeelhouder, Yarden Vereniging, is dit toegevoegd aan de reserves. Niet alleen financieel is Yarden gegroeid. Ook heeft Yarden een nieuw crematorium in Ede en een nieuw rouwcentrum bij crematorium Goutum geopend. Daarnaast is het Centrum voor Uitvaartzorg Steenbrugge in Diepenveen vernieuwd. In 2005 zijn twee crematoria in Limburg (Heerlen en Venlo-Blerick) en het Uitvaartcentrum Utrecht overgenomen. Tot slot is Yarden met CVU in Rotterdam een verregaande vorm van samenwerking aangegaan. In 2005 had Yarden Vereniging 868.663 leden. Zij vervult een maatschappelijke rol in de bewustwording rondom het levenseinde met activiteiten als herdenkingsconcerten en theatervoorstellingen in haar crematoria en rouwcentra.