Volgens Marten van der Wal, Hoofd Marketing, is de persoonlijke aanpak en flexibiliteit ook online doorgevoerd: "In Nederland worden de uitvaarten steeds persoonlijker en de behoefte aan een op maat gemaakte uitvaartverzekering dus ook. Met de nieuwe website combineren we deze twee trends met het gemak van internet door het online afsluiten van een uitvaartverzekering."

Online ambities
Met de in eigen huis ontwikkelde website zet Nuvema Uitvaartverzekering een serieuze stap richting de professionalisering van het internetkanaal. Met een frisse vormgeving en het open source CMS van Drupal heeft Nuvema de mogelijkheid om in de komende jaren haar online ambities te realiseren.

Matthias Blom, Internet Marketeer bij Nuvema, zegt hierover: "Met het vernieuwde kunnen we onze ambitieuze online doelstellingen gaan realiseren. Deze lancering is niet het eindpunt maar juist de start van een strategie die moet leiden tot een betere online klantenservice, hogere bekendheid van het merk Nuvema en een verkoopkanaal dat een significante omzetbijdrage levert."

Ook in de komende periode zullen er stap voor stap nieuwe functionaliteiten worden geïmplementeerd om de website te optimaliseren en beter aan te laten sluiten bij de klantbehoefte. Voorbeeld hiervan zijn de interactiemogelijkheden tussen de consument en de Nuvema uitvaartadviseur.

Over Nuvema
Sinds 1949 is Nuvema Uitvaartverzekering actief als uitvaartverzekeraar in heel Nederland. Met de persoonlijke aanpak, waarbij de uitvaartwensen van de klant de basis vormen voor een op maat gemaakte natura uitvaartverzekering, zorgt Nuvema voor een goede financiële afwikkeling van de uitvaart voor haar ruim 300.000 klanten.